Toate informatiile de care aveti nevoie pentru a vinde in cel mai scurt timp si la cel mai bun pret proprietatea dvs.

Vânzarea unui imobil reprezintă o tranzacție importantă pentru majoritatea vanzatorilor.

Probabil ati încercat fără succes să vindeti fără ajutorul unui agent imobiliar, însă timpul dvs e limitat și simtiti tot mai mult nevoia unui profesionist care să va fie alături în procesul de vânzare.

Trebuie să știti că există o formă de colaborare între dvs, cumparator și agentul imobiliar în care nu există conflicte de interese. Este vorba despre sistemul de reprezentare imobiliara prin care dvs angajati un profesionist sa va reprezinte interesele.

Comportament cumparatori in functie de diversi factori
Atitudinea față de preț :
  • Cumpărătorii vor compara proprietăți diferite să le determine valoarea. Dacă două sau mai multe proprietăți cu suprafete similare sunt pe piață în aceeași zonă, la același preț, cea care se află într-o stare mai bună se va vinde probabil prima.
  • Dacă există pe piață două sau mai multe proprietăți în aceeași stare, în aceeași zonă, la același preț, cea cu suprafata mai mare se va vinde probabil prima.
  • Dacă există pe piață două sau mai multe proprietăți cu aceeași suprafata, la același preț, în aceeași stare, cea cu poziția/zona mai bună se va vinde probabil prima.
  • Dacă există pe piață două sau mai multe proprietăți cu aceeași suprafata, în aceeași zonă, în aceeași stare, cea cu cel mai bun preț se va vinde probabil prima.

Dvs cunoasteti competitia din zona dvs? Sunt foarte importante informatiile cu privire la imobilele similare aflate la vanzare si mult mai importante informatiile cu privire la cele vandute.

Va recomandam sa apelati la un agent profesionist pentru intocmirea unui raport denumit “analiza comparativa de piata” anterior publicarii unui anunt de vanzare.

Analiza comparativă de piață

Va arată proprietăți de acelasi tip care s-au vândut recent sau care sunt active la vanzare. Ele ar trebui să fie de suprafete, vechime, calitate și zonă similare.

Cel mai mare impact au cele vândute insa conteaza si cele prezente în prezent pe piață și cele expirate sau retrase.

Numărul de zile pe piață este un lucru foarte important, pentru că poate fi decisiv in stabilirea pretului corect.

Vechime anunt vs interes cumparatori

În situația în care o proprietate este listată la un preț apropiat de prețul de piață marea parte a activității va avea loc în primele 3 săptămâni de la listare. In prima saptamana agenții și cumpărătorii existenti isi propun sa o vada cât mai repede. În această perioadă proprietatea va primi cele mai bune oferte.

Cumpărătorii care vor viziona proprietatea în primele săptămâni sunt pregătiți pentru achiziție. Ei au inteles procesul de cumpărare și sunt gata de acțiune, astfel încât ofertele lor sunt în general cele realiste.

Daca a trecut entuziasmul unei “oferte noi”, singurele persoane care vor mai viziona proprietatea sunt cumpărătorii noi din piațăi care in principiu doar testeaza piata. Numărul de vizionări va scădea, ceea ce înseamnă că sunt din ce în ce mai puțini cumpărători interesați. În majoritatea cazurilor proprietatea a fost poziționată la un preț prea mare, ajutând alte proprietăți să se tranzacționeze pozitionandu-se ca o comparabila negativa.

Perioada de expunere pe piață a unei oferte afectează valoarea acesteia
  • Prețul de listare este în general considerat a fi un factor major în perioada de expunere pe piață a unei oferte. Un preț incorect generează o perioadă mai îndelungată de expunere pe piață,scazand drastic sansele de tranzactionare.
  • Daca pretul este mai mic decat valoarea corecta a imobilului, cumparatorii cu buget corect prefera sa aleaga altceva mai bun.
  • Daca pretul este mai mare decat valoarea corecta a imobilului cumparatorii cu un buget corect nu isi permit achizitia.
Poziționarea prețului atrage numărul cel mai mare de cumpărători

Piramida prețurilor arată efectul poziționării proprietății în piață în relație cu totalul potențialilor cumpărători existenti.

Interesul cumpărătorilor variază semnificativ în funcție de evaluarea unei proprietăți și prețul cerut:
  • Preț la valoarea de piață: va atrage în mod probabil puțin peste jumătate din potențialii cumparatori existenti de pe piață. Nu toți vor fi interesați pentru că imobilul nu le satisface toate criteriile.
  • Preț cu 10% sub valoarea de piață : mulți cumpărători vor fi interesați deoarece este o valoare bună. Vor fi dispuși să faca compromisuri pentru preț.
  • Preț cu 15% sub valoarea de piață: aproape toți potențialii cumpărători o vor lua în considerare. Este o oportunitate și o bună investiție. In aceasta situatie va exista cu siguranta o licitație care in final va ridica pretul cat mai aproape de pretul pietei.
  • Preț cu 10% peste valoarea de piață: puțini cumpărători o vor lua în considerare. In general vanzarea se bazeaza pe norocul vanzatorului in potrivirea beneficiilor proprietatii cu dorintele cumparatorilor care accepta compromis la prêt.
  • Preț cu 15% (sau mai mult) peste valoarea de piață: va elimina majoritatea potențialilor cumpărători. Nu excludem total sansele vanzarii insa tranzacționarea acesteia va dura foarte mult pentru ca trebuie identificat cumpărătorul perfect, iar prețul obținut in urma negocierii va fi în general mai mic decât cel obținut în cazul unei poziționări corecte
Factori care influenteaza sansele de vanzare:
  1. Stabilirea prețului
    Supraevaluarea unei locuințe este o greșeală care trebuie remediată pentru ca restrictioneaza accesul la cumparatorii cu buget corect in timp ce subevaluarea proprietatii va genera pierderi. Pretul corect genereaza echilibrul necesar realizarii unei tranzactii in care atat dvs cat si cumparatorul aveti de castigat.
  2. Poziție/zonă – Nu puteți schimba poziția/zona proprietății dumneavoastră însă aceasta influențează prețul.
  3. Starea imobilului – Un factor asupra caruia aveti control. Starea în care se află proprietatea dumneavoastră este importantă si influenteaza cumparatorii care vin sa o vada. O proprietate bine întreținută, spatioasa si ordonata se va vinde la un preț bun și într-un timp scurt. Va consiliem cu privire la modul in care puteti interveni asupra proprietatii pentru a maximiza caracteristicile pozitive.
  4. Coordonatele tranzactiei – sunt condițiile in care acceptati sa vindeti imobilul: finanțare, termenul de eliberare,moneda, clauzele din contract, etc. Va sprijinim cu explicatia procesului de vanzare indiferent de modalitatea de plata si va suntem alaturi pe intreg procesul de vanzare.

Diverse motive pentru care nu se vinde un imobil

Un posibil motiv pentru care nu reușiti să încheiati o tranzacție ține de situația juridică a proprietatii. În mod evident, nimeni nu vrea să cumpere o proprietate ce poate constitui ulterior obiectul unui litigiu.Clientii interesati de imobile dispun de o flexibilitate redusa cand vine vorba de asteptarea clarificarii unei situatii juridice, mai ales din cauza modului in care autoritatile raspund la solicitari. În acest caz, soluția constă în rezolvarea tuturor problemelor juridice ale proprietății înainte de a o scoate la vânzare

Proprietatea dvs poate fi perfecta dar, daca este situata pe o artera foarte circulata si zgomotoasa vor exista probleme cu vanzarea ei. La fel se va intampla daca mijloacele de transport in comun sunt la distante considerabile, sau lipsesc cu desavarsire. Alte criterii pot fi linii de inalta tensiune, alunecari de teren, zone inundabile, santiere abandonate, intr-un cuvant-pericole, in special pentru copii. De asemeni, lipsa infrastructurii isi a utilitatilor va indeparta cumparatorii. Oricare dintre factorii mentionati  conteaza in stabilirea pretului corect al imobilului

Ai primit o ofertă din partea unui potențial client dar ai refuzat pe un ton emoțional puțin mai temperat? Acest fapt se întâmplă deseori cu proprietarii care nu percep negocierea prețului ca o etapă firească în procesul de vânzare-cumpărare. Aceștia se implică emotiv și deseori resping orice ofertă fără a negocia.

Negocierea presupune un schimb reciproc de informatii reglementat prin reguli implicite/explicite care au drept scop stabilirea unui acord si adoptarea unei solutii reciproc acceptabile pentru un scop comun.

Recomandam apelarea la un broker experimentat care poate pune in aplicare tehnica arbitrajului: când poziţia de consens întârzie să apară, un terţ poate să stabilească modalitatea de aplanare a conflictului în interesul partilor.

În actualul context economic, majoritatea cumpărătorilor de locuințe caută să găsească cea mai bună ofertă la un preț cât mai mic. Un preț prea mare este, pe de altă parte, lucrul care reușește să „sperie” clienții chiar din clipa în care văd anunțul de vânzare, mai înainte de a încerca să afle mai multe detalii despre respectiva proprietate. Dacă încerci să vinzi o locuință de luni de zile sau poate mai mult de un an , iar interesul din partea clienților este redus sau chiar aproape de zero (chiar în ceea ce privește numărul de telefoane primite), motivul cel mai probabil este că pretul este prea mare. Supraevaluarea unei locuințe este o greșeală frecventă în rândul vânzătorilor, dar aceasta trebuie remediată, dacă doriti să încheiati o tranzacție în viitorul apropiat. Nu ezita să apelati la ajutorul unui broker imobiliar profesionist pentru sprijin in stabilirea pretului corect.

Presupunând că prețul solicitat este unul în linie cu restul pieței, un alt motiv pentru care o proprietate scoasă la vânzare nu își găsește cumpărător ar fi că aceasta nu este destul de „vizibilă” în piață. Nu puțini sunt cei care încearcă să vândă o locuință pe cont propriu, gândindu-se că pot face ei înșiși – la fel de bine – treaba unui agent profesionist. Un broker profesionist dispune de o paletă mult mai largă de mijloace de promovare și ar trebui să poată pune la punct un plan integrat de marketing pentru proprietatea dvs, astfel încât aceasta să fie cât mai vizibilă în piață. În plus, un agent are acces și la un număr de potențiali cumpărători, pe care îi poate direcționa spre proprietatea dvs, atunci când aceasta corespunde cerințelor lor.

În ultimii ani, segmentul vânzărilor de imobile a fost susținut în principal de tranzacțiile prin Prima Casă. Deși se orientează cel mai adesea spre blocurile construite înainte de revoluție, cumpărătorii din această categorie nu sunt totuși dispuși să cumpere orice. În condițiile în care fac un credit pe o perioadă lungă, de până la 30 de ani, aceștia vor să se asigure că locuința pe care o achiziționează are o durată cât mai mare de viață. Prin urmare, aceștia caută, de regulă, apartamente construite după cutremurul din 1977. Dacă proprietatea dvs este mai veche de atât, acesta poate fi un motiv important pentru care cumpărătorii o ocolesc. La modul teoretic, orice se poate vinde – trebuie doar identificat clientul potrivit. În această situație, cea mai bună soluție de a atrage atenția constă în ajustarea prețului până la un nivel considerat rentabil în comparație cu proprietăți similare, dar mai noi.

  • Vă sprijina in stabilirea pretului corect de piață fara a fi subiectiv.
  • Vă promovează proprietatea intocmind si urmand un plan de marketing concret investind în proprietatea dvs. timp și bani
  • Vă consiliază în vederea prezentării proprietății într-un mod cât mai avantajos.
  • Vă recomanda modificari/amenajari care pot ridica valoarea proprietății.
  • Se ocupa de proprietatea Dvs., focusându-se pe rezultat.
  • Va aduce clienți calificați  din punct de vedere financiar care pot înainta o ofertă scrisă pentru proprietatea pe care o vindeti. Astfel imobilul dvs nu va fi expus prin vizite inutile.
  • Vă reprezintă doar pe Dvs. Nefiind platit de cumparator nu intervine conflictul de interese.
  • Vă  protejeaza interesele în fața terților.
  • Colaboreaza cu alte agenții din piață si cu brokerii de credite pentru a vă vinde proprietatea astfel că Dvs. nu trebuie să interacționati cu alte agenții deoarece acest lucru va fi facut de agent. Agentul va plăti agenții/brokerii pentru serviciul prestat.
  • Va negocia exclusiv in favoarea Dvs.
  • Vă va asista in relatie cu banci, notari, evaluatori, ingineri de cadastru, institutii de stat, etc.
  • Vă  ține informat periodic privind cererile si ofertele existente, evoluția prețurilor și a condițiilor pieței.
  • Va recomanda in mod argumentat ajustarea prețului dacă este cazul.
  • Va fi in permanenta lângă Dvs.!

Servicii prestate

Intermediere imobiliara

Reprezentare imobiliara

Evaluarea proprietatiiAgentia accepta pretul dvs fara o analiza prealabila si reposteaza anuntul dvs la acelasi pret sau la un pret mai mare pentru a se asigura ca poate sa va perceapa comision.Fara implicare emotionala, va analizam proprietatea si va propunem in mod obiectiv un pret de vanzare real al proprietatii, pe baza unui raport de evaluare a imobilului si a unui studiu de piata cu ofertele care reprezinta concurenta si ultimile proprietati vandute. Departamentul de intermedieri financiar-bancare va pune la dispozitie informatii actualizate despre normele de creditare active pentru a spijini procesul de evaluare al imobilului.
Pregatirea proprietatiiNu exista un proces de pregatire anterior postarii unui anunt de vanzare.Inainte de realizarea sedintei foto si video, exista un proces de pregatire a proprietatii din punct de vedere estetic, sub indrumarea noastra astfel incat materialele de prezentare rezultate sa ajute cumparatorul sa se regaseasca mai usor in acea proprietate.
Promovarea proprietatiiIn majoritatea situatiilor agentiile reposteaza anuntul vanzatorului cu sau fara acordul acestuia la preturi diferite, ascunzand detalii importante precum adresa, etajul, anul constructiei astfel încât nici alt agent si nici cumpărătorul să nu recunoască imobilul înainte de a-l viziona. Astfel, accesul dvs la cumparatorii existenti este restrictionat destul de puternic.De asemeni, nu va investi nimeni resurse importante in promovare datorita competitiei cu alte agentii si pentru faptul ca nu exista garantia rezultatului final.Este esentiala intocmirea unui plan integrat de marketing (online si offline) pentru a avea succes pe piata. In baza contractului de reprezentare imobiliara, dvs colaborati cu toate agentiile de pe piata prin agentul reprezentant, aveti acces la clientii brokerilor de credite si va adresati tuturor cumparatorilor disponibili pe piata.Compania noastra imparte comisionul perceput dvs cu oricare alt agent/broker credite care poate furniza un cumparator concret. Inainte de a lista o proprietate insa numai dupa aranjarea proprietatii,realizam pentru dvs fotografii profesionale si film. Realizarea fotografiilor de calitate este unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le urmăriti pentru  proprietatea dvs. Un asemenea demers este cu atât mai important cu cât piaţa este invadată de fotografii de slabă calitate.
Calificarea (trierea) cumparatorilorNu exista interes pentru aceasta calificare pentru ca imobilul este promovat sub forma mascata.Ori de cate ori au ocazia, agentii vor incerca sa aduca in vizita un potential client pentru a incerca convingerea acestuia. In aceasta situatie dvs sunteti in situatia in care primiti multi agenti si clienti mai mult sau mai putin interesati sa cumpere si pierdeti foarte mult timp.Dvs evitati zeci de agenti si/sau persoane care vizioneaza proprietatea fara intentie clara de achizitie, clienti nepregatiti financiar,promotori,etc. Agentul nostru reprezentant va selecta doar clientii potriviti si pregatiti financiar utilizand o serie de intrebari esentiale in procesul de precalificare.
NegociereaAgentul va fi mereu în competiție cu dvs, încercând să vândă primul dintre toți ceilalți agenți si nu apără tranzacția și nici interesele dvs, căci motivația sa este să vândă cu orice preț.Se creează competiție între agenți, care încearcă să vândă cât mai repede, în loc să se creeze o competiție între cumpărători. De regula va negocia si in favoarea cumparatorului pentru un comision de success despre  a carui valoare nu aveti cunostinta.Agentul nostru va efectua negocierea doar in favoarea dvs.Pentru ca nu exista comision perceput cumparatorului, agentul nu este interesat de un o anumita valoare care sa favorizeze cumparatorul. In cele mai multe situatii va efectua o licitatie intre ofertele cumparatorilor astfel incat pretul obtinut va fi cel mai bun.
Suport tehnic si juridicIn majoritatea situatiilor de impas agentul imobiliar fie nu este pregatit sa gestioneze o astfel de situatie, fie va evita total contactul cu partile, obligandu-va sa va rezolvati singuri problemele.O tranzacție imobiliară poate fi foarte complexă și cu foarte multe obstacole ce pot duce la eșuarea tranzacției chiar și cu un cumpărător hotărât. Agentul nostru va sta la dispozitie pe intreg procesul de vanzare cu sfaturi si consiliere avand suportul unei echipe formata din juristi, experti bancari si ingineri constructori astfel incat poate anticipa si rezolva orice impas.
Raport activitate proprietate pe piataAgentul nu este interesat sa va informeze pentru ca nu are timp si motivatie sa faca acest lucru.In majoritatea situatiilor daca proprietatea dvs nu genereaza clienti noi va renunta la a mai promova anuntul fara a va informa despre decizie.Agentul nostru  va pune la dispoziție saptămânal statistici concrete în urma promovării cu date exacte despre vizualizări și clik-uri din campaniile de promovare primind feedback-ul clienților ce au vizitat proprietatea, rapoarte și analize periodice despre evoluția pieței la nivel teritorial și național. Astfel, dvs sunteti sigur ca proprietatea dvs este prezenta pe piata imobiliara pe toata perioada contractuala.